Aby wszystko przebiegało szybko i sprawnie ważna jest też kwestia przygotowania odpowiednich dokumentów. Standardowym działaniem jest zebranie dokumentów podzespołów które tworzą całą instalację karty techniczne karty gwarancyjne oraz dokumenty potwierdzające uprawnienia wykonawcy instalacji. iMigo zajmuje się kompleksową obsługą, komplet dokumentów do Zakładu Energetycznego podpisujemy już przy podpisaniu umowy o wykonanie instalacji fotowoltaicznej. Wypełnione dokumenty iMigo dostarcza do ZE gdzie podlegają one weryfikacji pod kątem poprawności wypełnienia co eliminuje potencjalne problemy. Dokumentacja zgłoszeniowa powinna być dostarczona na 30 dni przed planowanym montażem instalacji. Zwykle do dwóch tygodni po zgłoszeniu Zakład Energetyczny wysyła pracownika w celu wymiany licznika na dwukierunkowy. Wymiana jest bezpłatna i całkowicie po stronie Zakładu energetycznego. Pamiętamy o tym że instalacja PV nie może być uruchomiona przed wymianą licznika na dwukierunkowy.