FOTOWOLTAIKA
BAZA WIEDZY

iMigo-Fotowoltaika-instalacje - tel.: 510 939 192
iMigo-Fotowoltaika-szkolenia - tel.: 510 939 140 facebook
 « wróć 

Gniazda do ładowania samochodów elektrycznych

Ludzie w trosce o środowisko zaczęli interesować się dostępnymi możliwościami, które w przypadku samochodów ograniczą emisję spalin i będą po prostu bardziej ekologiczne. Z tego względu zaczęto stosować różnego rodzaju wtyczki i gniazda, które ułatwią ich użytkowanie. Istnieje także duża różnica w ich wyglądzie, ponieważ w niektórych krajach wygląda to zupełnie inaczej. W pogoni za innowacyjnością firmy decydują się na okrągłe bolce, dodatkowy bolec oraz wtyczkę w odmiennym kształcie. Jest to wygodne, ponieważ tę technologię można użyć w miejscach typu garaż lub parking. Trzeba, jednak zwracać uwagę na ustawione parametry do możliwości samochodu. Potencjalne miejsca do naładowania samochodu elektrycznego wciąż są trudno dostępne. Dlatego pracujemy nad rozpowszechnieniem wtyczek, które są łatwe w użyciu, a co najważniejsze możesz ich używać nawet w domu. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie, jednocześnie zapewnia naładowanie pojazdu w krótkim czasie. Musisz, jednak zwrócić uwagę, że prędkość ładowania samochodu zależy od kW, a także napięcia. Gniazda dostosowane do ładowania auta powinny być montowane na etapie budowy np. garażu. To gwarantuje uzyskanie pożądanego efektu. Jednak aby zrozumieć w jaki sposób to funkcjonuje trzeba poznać dostępne rozwiązania oraz jakie posiada to możliwości.

Rodzaje gniazdek elektrycznych


Najważniejsze, by dostosować wtyczki do potrzeb swojego samochodu. Zignorowanie zaleceń może grozić tym, że gniazdko nie wytrzyma natężenia mocy lub urządzenie będzie miało wydłużony czas ładownia. Niezwykle duże znaczenie ma typ prądu, którego używa Twój samochód, ponieważ rozróżniamy stały i przemienny. Warto sprawdzić tę informację, ponieważ, każdy z nich ma inny standard. Aby móc naładować swój samochód powinieneś także zwrócić uwagę na rodzaj wtyczki, a nie tylko na obsługiwaną moc . Bardzo często jest stosowane gniazdo TYPE 2 (Mennekes), który cechuje się oficjalnym standardem Unii Europejskiej. Wiąże się to z popularnością tego modelu właśnie ze względu na rekomendację Unii. Ze względu na piny można stosować w tym przypadku prąd przemienny i stały. Niemniej, jednak na rynku są również dostępne inne rodzaje wtyczek. Istnieje także gniazdko CHAdeMO, które zostało opanowane w Japonii, rozwiązanie to znalazło swoje zastosowanie w prądzie stałym. Wtyczka typu Combo 2 jest rozszerzoną wersją TYPE2. Różnica istnieje między bolcami i kształtem wtyczki. TYPE 1 to standard ładowania powszechny na terenie Ameryki Północnej. Jest tam mocno znane, niemniej stosuje się je także w innych krajach, między innymi w Europie. Gniazdo typu 1 obsługuje prąd przemienny, i jest używane przez Chevrolet Volt, Nissan Leaf oraz inne pojazdy na terenie Ameryki. Typ Combo 1 jest znany na świecie z obsługi prądu stałego, ale także jest dostarczany również prąd przemienny (AC). Wtyczki typu  TYP3 i gniazdo Scame można znaleźć tylko w niektórych mikro pojazdach elektrycznych, które zostały wyprodukowane przed 2010 rokiem. Były rozważane jako standard unii, jednak ostatecznie uznano, że lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie Typ2. Tesla w Stanach Zjednoczonych stosuje swój własny standard dotyczący gniazdek i wtyczek. Jest bardzo duża różnica między tym rodzajem, a tymi opisywanymi wyżej. Jednak można znaleźć tę technologię także w Europie. Różnią się mocno od siebie ze względu na narzucane normy.

 

 
Gniazda do ładowania samochodów elektrycznych
strzałka do góry